Пыль / Dust
17.12.2011

Проекты

Projects

Проекты

Projects

Outdoors

Нижний Новгород
2011 - 2016

Outdoors

Нижний Новгород
2011 - 2016
Проект о размещении заранее подготовленной масляной и акриловой живописи в городской среде. Берет начало в 2011 году совместно с Федором Махлаюком.

«Одним из первых комплексных опытов контекстной работы стал проект Outdoors (с 2011 года по настоящее время), придуманный Федором Махлаюком и Андреем Оленевым во время подготовки выставки Subway. Художники ради шутки вмонтировали холст с живописью в пустующую рамку от вывески в Нижегородском кремле. Впоследствии все произведения проекта Outdoors создавались потому же принципу: художники выбирали пространства в городе — оконные проемы, стенные ниши, наддверные поверхности — и писали для них картины маслом или акрилом по дереву. В работах обязательно учитывался контекст, в который они помещались: цветовая гамма, фактура материала, композиционные решения корреспондировали с окружающей средой. Сюжеты работ также актуализировали дух места и его историю».

(«Краткая история нижегородского уличного искусства», Алиса Савицкая, Артем Филатов, GARAGE, 2019)

In this project, oil and acrylic paintings created in the studio were sneaked into public spaces. Started in 2011 together with Fedor Makhlayuk.

“One of the first comprehensive practices of contextual art was the Outdoors project (2011 to present) started by Fedor Makhlayuk and Andrey Olenev while working on the Subway exhibition. It began as a joke: the artists mounted their painting in an empty frame on the Kremlin wall in Nizhny Novgorod. Later on, each work of the Outdoors project was created following the same formula: the artists picked a spot in the city — window openings, wall niches — and made acrylic or oil on wood paintings that would fit in. Each work reflected the context it was placed into: the colours, texture of the material and composition arrangement corresponded to the environment. Revolving around a particular theme, they brought relevance to the buildings they mounted and opened a new chapter in their history”.

(A Brief History of Street Art in Nizhny Novgorod by Alisa Savitskaya, Artem Filatov, GARAGE, 2019)

Проект о размещении заранее подготовленной масляной и акриловой живописи в городской среде. Берет начало в 2011 году совместно с Федором Махлаюком.

«Одним из первых комплексных опытов контекстной работы стал проект Outdoors (с 2011 года по настоящее время), придуманный Федором Махлаюком и Андреем Оленевым во время подготовки выставки Subway. Художники ради шутки вмонтировали холст с живописью в пустующую рамку от вывески в Нижегородском кремле. Впоследствии все произведения проекта Outdoors создавались потому же принципу: художники выбирали пространства в городе — оконные проемы, стенные ниши, наддверные поверхности — и писали для них картины маслом или акрилом по дереву. В работах обязательно учитывался контекст, в который они помещались: цветовая гамма, фактура материала, композиционные решения корреспондировали с окружающей средой. Сюжеты работ также актуализировали дух места и его историю».

(«Краткая история нижегородского уличного искусства», Алиса Савицкая, Артем Филатов, GARAGE, 2019)

In this project, oil and acrylic paintings created in the studio were sneaked into public spaces. Started in 2011 together with Fedor Makhlayuk.

“One of the first comprehensive practices of contextual art was the Outdoors project (2011 to present) started by Fedor Makhlayuk and Andrey Olenev while working on the Subway exhibition. It began as a joke: the artists mounted their painting in an empty frame on the Kremlin wall in Nizhny Novgorod. Later on, each work of the Outdoors project was created following the same formula: the artists picked a spot in the city — window openings, wall niches — and made acrylic or oil on wood paintings that would fit in. Each work reflected the context it was placed into: the colours, texture of the material and composition arrangement corresponded to the environment. Revolving around a particular theme, they brought relevance to the buildings they mounted and opened a new chapter in their history”.

(A Brief History of Street Art in Nizhny Novgorod by Alisa Savitskaya, Artem Filatov, GARAGE, 2019)